woensdag 29 februari 2012

Het proefstuk

Dit is mijn begin-proef-kleedje.  Al een paar maanden aan bezig.  Ik vond dit stofje in de kringwinkel en werd op slag verliefd.  Hiervan ging ik een kleedje maken, ik zou gaan naaien!  Mijn moeder zou me dat wel willen leren op haar machien.
Ik vergeet nooit hoe ik bij mijn moeder aankwam met de uitgeknipte stof. Ik was super trots omdat ik al helemaal zelf een patroon had gemaakt.  Ik had op het patroon heel het kleedje al in voorpand en rugpand uitgeknipt.  Totaal niet symmetrisch.  Totaal niet aan gedacht, oeps...  Wél had ik extra stof gelaten voor de naden en om het beleg om te spelden, wat ik al flink vond van mezelf.  Ja, ik had al heel wat blogs gelezen ;-)
Mijn moeder heeft het dan toch nog kunnen redden met veel speldjes en nog meer geduld.  En hier is het dan, een overgooiertje, zoals wij zeggen:


Mét een biais-lintje onderaan,
dat vond ik eigenlijk het gemakkelijkste van allemaal.






Eerlijkheidshalve moet ik er wel aan toevoegen
dat mijn moeder er op stond de knoopsgaten te maken
omdat ik het anders - volgens haar -
totaal "naar de knoppen" zou helpen.


Nu vraag ik me af: zouden jullie nu bovenaan aan de kraag ook een biais maken, of niet?


Momenteel ziet het er bovenaan zo uit: een beetje gefronst, hè.  
Dus oplossen met biais-lint?  En hoe doe je dat dan bij zo'n overgooiertje?  
Enkel de nek?

2 opmerkingen: