dinsdag 28 februari 2012

Toertjes

Februari is de feestmaand bij ons thuis: zoveel jarigen!  Meestal sluit ik de maand af, uitgenomen zo een keer om de 4 jaar niet.

Jaja, in februari draait mijn keukenrobot nogal toertjes.  Geniet u even mee van al dat lekkers:


biscuit versierd met fruit en slagroom 


amandel-perentaart van Jeroen Meus: heel gemakkelijk en super lekker!


smurfentaart 

Zo'n smurfentaart is blijkbaar niet zo gekend. Het is nochtans heel lekker: witte chocolade gecombineerd met abrikozen is heerlijk!
Ik maakte ze zo:

Recept smurfentaart:

Men neme een vel kruimeldeeg (uit de koeling in Aldi of Colruyt), past ze in een taartschotel en prikt er gaatjes in. 
Daarop giet men een bokaal abrikozen taartvulling uit (uit de Aveve).
Bakken in de oven volgens de tijd en temperatuur die de verpakking van het kruimeldeeg aangeeft.
De taart voldoende laten afkoelen.
Dan spuit je een laagje slagroom (1 brikje van 2 dl was bij mij voldoende) bovenop de abrikozenvulling.
Vervolgens garneer je met een volledig potje witte chocoladeschilfers (eveneens uit de Aveve).
Je kan in 't midden nog een toefje slagroom spuiten. Ik heb er ook nog een schijfje perzik uit blik opgedaan omdat onze bakker dat ook zo doet.  En omdat ik van mijn biscuit nog perziken over had ;-)
Smakelijk!

1 opmerking:

  1. Mmmm, smurfentaart! Da's pure nostalgie, dat aten wij vaak bij mijn grootouders vroeger!
    Dus toch de witte chocoladeschilfers gevonden bij de Aveve. Handig om te weten. Al mislukt dat ding bij mij waarschijnlijk wel. We hebben ook geen deftige oven. Als ik zin heb, bestel ik wel één bij jouw ;-).

    BeantwoordenVerwijderen