maandag 27 februari 2012

Wat eten we vandaag?

Vandaag aten we spaghetti met spinazie en gehakt.  Dat is snel klaar en een groot succes bij onze kindjes.  Ik maak het nog niet zo lang; ik had geen idee dat spinazie combineerbaar was met pasta.  Tot ik een receptje zag voor lasagne met spinazie en dat goed aansloeg hier in huis.  Voordien kreeg ik er moeilijk spinazie in maar sindsdien is het één van hun lievelingskostjes.  Ik probeerde het ook een keer met spaghetti en dat ging wonderwel heel goed.  De kindjes zijn er zot van!  Helaas zorgt spinazie altijd voor veel opkuiswerk, vooral bij onze jongste:



Tot in zijn haar!  

En spinazie plakt zo, hè, vooral aan die vingerkes en die kaakskes!

4 opmerkingen:

  1. Hoe herkenbaar, die foto's! Ik kom via foudous op je blog. las daar dat je op zoek was naar een patroon voor een mutsje zoals zij gehaakt had? Op mijn blog vind je een patroontje hiervoor, geschikt voor een peuter, gehaakt met katoen en naald 2,5 mm. Ik heb er ook een link bij staan naar een instructiefilmpje op youtube met wat dikker garen....

    http://tikkiescheef.blogspot.com/2011/11/patroon-peuter-puff-stitch-hat.html

    Groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wauw, wat een mooi mutsje, in verschillende kleuren! Ik heb haakkatoen in oranje, lichtgroen en fuchsia. Dank je wel voor het patroon, dat ga ik eens proberen!

      Verwijderen
  2. oh, geweldige foto's levert zo'n gesmos toch altijd op! Hier ook een pasta - spinazie favoriet: tagliatelle opzetten, spinazie aanstoven, room toevoegen, gerookte zalm in stukjes, bijkruiden, alles bij elkaar en nog wat geroosterde pijnboompitjes er boven op. Gegarandeerd succes hier én supersnel klaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. mmm, klinkt ook heel lekker! Pijnboompitjes, da's lang geleden; het wordt tijd dat ik dat nog eens meebreng van de winkel. Sinds de kindjes mee-eten heb ik dat niet meer gebruikt.

      Verwijderen