vrijdag 9 maart 2012

Weekmenu

Lezen op blogland is toch wel erg inspirerend.  Zo kwam ik op het idee om terug weekmenu's op te stellen voor ik naar de winkel ga waardoor ik niet elke keer met hetzelfde naar huis ga (en dus ongeveer hetzelfde moet koken).  Dat was geleden van voor ik kinderen had.

Hoog tijd dat ik nog eens in mijn kookboeken grasduinde!  En verwateren dat ik deed!  Ik had al direct een week van 9 dagen i.p.v. 7.

dag 1: Knolselderstoemp met gemarineerde kalkoen
dag 2: Stoofpotje van kip met sinaasappel en knolselder met rijst (colruyt-kookboek Zo licht en lekker p.58)
dag 3: Broccoli met petatjes en hamburger
dag 4: Pasta-taart (rechtopstaande penne met tomatensaus en vegetarisch gehakt, ideetje haalde ik hier)
dag 5: Kabeljauwfilets met kruiden met gekookte petatjes (colruyt-kookboek Smakelijk 1 p. 95)
dag 6: Witloof met spirelli en wienerschnitzel
dag 7: Zalm met sojascheuten, zoete maïs en ananas met gekookte petatjes (colruyt-kookboek Lekker en snel p. 10)
dag 8: Couscous met kip en gedroogde vruchten (colruyt-kookboek Lekker en snel p. 44)
dag 9: Spaghetti met spinazie en gehakt

Vandaag zitten we aan dag 2. Ik maakte het voor de eerste keer en dit zag ik in de pot:


Het was best lekker.  Zelfs de zoon - die totaal niet van knolselder houdt - heeft nog een extra portie gevraagd (en toen wel de blokjes knolselder er wijselijk uitgevist om naast zijn bord te leggen).  Ik moet wel toegeven dat hij grote honger had.  10 minuten voor het klaar was, wou hij al aan tafel gaan.  Dan  heb ik hem maar rap wat in zijn pollekes geduwd wat heel veel gekraai en gekletter opleverde.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen