donderdag 7 juni 2012

Binnen spelen

Met al die regen haalden we nog eens wat speelgoed uit de kast dat het daglicht al weer een tijdje niet meer had gezien.  Dat zorgde voor rustige kindjes, voor even toch.

spelen1

Wij noemen dit noppen; jullie ook?

spelen2

In de kleuterklas hadden we destijds ook "noppen".
Ik herinner me dat daar ook vierkante witte hoofden bij zaten,
zodat je ventjes kon maken.
In onze doos uit de aldi zit gewoon 1 (lelijk) mannetje.

spelen3

Hamertje Tik (uit de kringwinkel)

spelen4

spelen5

En nog wat moderne kunst creëren. Volgens mij is het een regenboog ;-)

5 opmerkingen:

  1. Wij hebben ook heel wat speelgoedjes van de kringwinkel ... En dat hamertje tik gaat precies goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De noppers heb ik nog van toen ik klein was en ik heb wel heel wat van die hoofdjes.
    Wij wisselen ook vaak speelgoed van de zolder af met speelgoed van beneden waar ze niet meer mee spelen. En dan is de interesse effe terug hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij noemen dat 'noppers'. Een beetje verschil dus.
    Het ziet er een mooie regenboog uit. :) Hang je de tafel dan ook aan de muur?
    (bedankt voor het kaartje hè!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. graag gedaan! :-)
      We hebben de tafel bewaard ;-) Ondertussen hebben we een andere, een wittere zoals je op de 2e foto kan zien :-)

      Verwijderen
  4. wij noemden dat 'noppeRs' :-D. Wij hebben ook de doos van de Aldi (van in't najaar? :-)), maar ook nog onze oude noppers :-D. En daar zit oa zo'n hondjesgezichtje (met stekeltjes, niet zo'n inderdaad lelijk mannetje uit die doos) en zo bij. :-D
    Een schat uit onze eigen kindertijd, die bij oma en opa ligt. Thuis spelen we met de nieuwe, jammer genoeg ;-). Ik vind ook dat er véél te veel prullen bij zitten in die doos. Ik zou eens een doos met gewone basisstukken moeten bijhalen. Want Sander wil altijd huisjes bouwen voor zijn auto's en ik kan gewoon niet genoeg muur maken :-D.

    BeantwoordenVerwijderen