woensdag 21 augustus 2013

Pinguïn panic

Lang geleden dat hier nog eens een spelletje werd beschreven.  Vorige week haalde ik de pinguïns uit de doos om hen op de zuidpool te laten rond waggelen.  En zo kwam ik tot de ontdekking dat ik dit spel nog niet had geblogd. 
Vorig jaar zijn we het eens gaan spelen bij mijn zus-kleuterjuf, dus de fotootjes dateren nog van toen.  Maar ondertussen hebben we het spelletje zelf ook in onze collectie.  Niet dat het op ons verlanglijstje stond, maar oma was het tegengekomen in de kringwinkel en weet dat wij nogal spelletjesverslaafd zijn ;-)




Het spel is nogal voorspelbaar: de pinguins verdelen over het aantal deelnemers en om beurten een pinguïn plaatsen op het ijs zonder dat de andere pinguïns eraf vallen.  Dat is niet zo simpel want de ijsschots wiebelt. Wie het eerst al zijn pinguïns kwijt is, is de winnaar.




Een zoveelste stapelspel dus, zoals De toren van Pisa of het Wiebelboom-spel van Winnie the Pooh.  Als echt tof stapelspel, raad ik dan eerder Dier op dier van Haba aan, da's met een originele dobbelsteen en verveelt dus niet in vergelijking met deze klassieke stapelspellen.


Bovendien neemt deze doos nogal veel plaats in.  Maar de pinguïns zijn wel tof om ook zo mee te spelen :-)


Pinguïn panic van Ravensburger.  Vanaf 5 jaar.  
Nog steeds verkrijgbaar in de winkel maar ook tweedehands.

4 opmerkingen:

  1. Ziet er leuk uit dit spel. Wij hadden vroeger ook een pinguïnspel en Ewan vindt het heel leuk om dat bij m'n ouders te spelen. Pinguïns zijn wel altijd grappige dieren:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben hem op het werk ook. Ik vind hem tof voor kleintjes maar vanaf een jaar of 6 wordt hij echt wel veel te simpel merk ik, en dat zijn niet de best ontwikkelde kindjes meestal :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb je genomineerd voor de Liebsteraward! Doe je mee? Zie mijn blog: http://mizflurry.blogspot.nl/2013/08/liebsteraward.html. Groeten, Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oeps, ik zie hem nu pas, dank je wel !!
      Zal straks eens kijken :-)

      Verwijderen