vrijdag 14 februari 2014

Knuffel eens een vogeltje: knuffelkussen

Nog een cadeautje dat ik zelf maakte voor de verjaardag van dochterlief is een kussen.  Een kussen in de vorm van een vogel. 



Ik tekende zelf een patroon.  De vogel knipte ik uit ontzettend zachte fleece.  De bloemetjes-vleugel knipte ik uit een oud t-shirt van Mini-mie en stikte ik met zigzag op de fleece.  Ook het oog is daaruit geknipt.


Voor mijn beste vriendin die op dezelfde dag verjaart als mijn oudste dochter, maakte ik een gelijkaardig knuffelkussen.  Haar lievelingskleur is paars.  Eigenlijk maakte ik dit eerst en pas nadien het rode exemplaar.  Dat is misschien wel te zien aan het te kleine bekje.




Omdat mijn man het er griezelig vond uitzien met een wit oog zonder oogbol, tekende ik er met zwarte viltstift een oogje op.



De 2 vogelvriendjes: voorkant en achterkant.  De achterkant liet ik onbewerkt zodat het gemakkelijk als kussen kan gebruikt worden.


En zie hoe blij ze er mee is.  Dat vogeltje wordt hier elke dag nogal geknuffeld!  




5 opmerkingen: