woensdag 12 maart 2014

Zelfs kinderen kunnen erwten zaaien

Onze kindjes trokken - weeral - hun slechte kleren aan en mochten in de moestuin een handje toesteken om erwtjes te zaaien.  Een groot handje eigenlijk, want ik heb zelf niet veel moeten doen.  Tegen dat ze het beu waren, was het al klaar.




Ze hadden zelf de taken verdeeld:
Wielfreak maakte de voortjes en Mie Fantasie vulde ze met zaadjes.




Ik had voorgesteld om in de helft te wisselen zodat ze allebei eens konden zaaien
maar Wielfreak vond het zaaien echt niet tof (misschien wat te moeilijk qua fijne motoriek?)
Mie Fantasie vond het voortjes maken niet plezant. 
Dus deden ze het al vlug terug zoals ze begonnen waren.




Dan zand erover en "goed kloppen, hè mama".






Mie Fantasie is altijd handig geweest met haar voeten. 
Toen ze baby was en in haar park lag, bediende ze met haar voetjes de muziekjes van haar parkhanger.
Nu deed ze het zand met haar voeten over de zaadjes.



En dan, volgens henzelf het leukste deel van allemaal,
de ondergestopte zaadjes begieten met regenwater.




Om vervolgens door die modder te lopen!
Met onderstaand resultaat:


2 opmerkingen:

  1. Leuk blog heb je. Ik probeerde je te volgen, maar het lukt op dit moment niet. Ik probeer het later nog eens. Groetjes, Milla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die regenton, nostalgie! En op den duur beginnen daar dan van die miniatuur wormpjes in te zwemmen, die vangen was één van mijn geliefde zomerbezigheden als kind :-) Die moddervoetjes ga ik hier voorlopig nog niet tonen...

    BeantwoordenVerwijderen