zaterdag 19 december 2015

Voor het eerst een echte kerstboom

Dit jaar wou ik een echte kerstboom.
De afgelopen negen jaar stond er hier een groot plastic geval.
Maar nu wou ik een authentiek exemplaar met echte dennengeur in huis.
Ik wou hem met heel ons gezin gaan kopen,
samen een exemplaar uitkiezen, net zoals in de film en in de boeken.

Dus trokken we met z'n allen naar een kweker hier vlakbij.
Al gauw vonden we een perfecte kerstboom die we zouden adopteren.
Niet te groot, zodat hij in de auto zou passen.
Al hadden we er geen rekening mee gehouden 
dat die 3 kindjes ook nog terug mee naar huis moesten geraken ;-)


Dan versierden we samen de boom met lichtjes, kitscherige slingers, parels 
en met onbreekbare ballen en engeltjes.
De balletjes met glitter lieten we achterwege;
we hadden nu toch minder balletjes nodig omdat de boom kleiner is
en ik hou ook niet zo van glitter
(dat blijft overal aanplakken en verspreidt zich dan over heel  het huis).

En zelfs Mini-me kon dit jaar helpen om kerstballetjes in de boom te hangen:


Ja, ze versierde heel de achterkant van de boom
waar ze een samenscholing ballen op een hoopje creëerde.
Daarvoor klom ze zelfs speciaal op het verhoogje van de open haard...


Helaas vond ze het zo leuk dat, nu de boom helemaal versierd is,
ze er terug balletjes uit haalt om ze aan een andere tak te hangen...
Zo horen we heel de dag door kerstballen op de grond vallen.
Wat een geluk dat het onbreekbare zijn!

Ook de twee oudsten versierden mee,
heerlijk om die concentratie op de gezichtjes te zien:


ze gingen er zelfs bij neerliggen:


en klommen op stoelen:


En toen de boom klaar was, kon ons kerststalletje er onder,
dat van Little People van Fisher Price,



dat nog steeds in de smaak valt:



Misschien moeten we voor volgend jaar toch eens voor een "echter" uitkijken,
eentje dat bij onze echte, authentieke boom past,
en niet eentje van plastic.

Hebben jullie een plastic kerstboom of een echte, en waarom?
Staat er een kerststalletje onder?  
Eentje van Playmobil of van de Hema of van Dick Bruna of ...?




Alvast prettige feesten aan jou en je gezin!



8 opmerkingen:

  1. Wij hebben ook het stalletje van Fisher Price, daar wordt hier zo leuk mee gespeeld! Voor we kindjes hadden hadden we zo'n ouderwets houten, maar zolang ze er nog mee spelen haal ik toch dat van FP uit denk ik! Wij hebben jammer genoeg wel een plastic boom wegens dat ik allergisch ben voor een echte :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh, jammer dat je allergisch bent voor een echte!
      Mijn man heeft me na het posten van mijn blogbericht toevertrouwd dat we op zolder ook nog een ouderwets houten stalletje hebben staan ;-)

      Verwijderen
  2. Hier enkel echte kerstbomen :-).
    En tot dit jaar hadden we geen kerststalletje. Tot onze middenste zoon daar dit jaar verandering in bracht:-). Hij maakte uit hout een stal en uit klei de figuurtjes, super mooi en heel authentiek voor bij een echte boom :-)).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is die foto geweldig van de kindjes in de auto met de boom. Helemaal zoals in de film inderdaad. En de zoon is een geweldige acteur, zijn gelaatsuitdrukking spreekt boekdelen. Wat een mooie boom kozen jullie uit en zo mooi versierd !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben een kleine plastieken, maar volgend jaar willen we ook voor een grote gaan, en wie weet een echte. Een kerststalletje hebben we niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. leuk dat je het elk jaar helemaal anders kan doen dan het jaar voordien, hè :-)

      Verwijderen