donderdag 18 februari 2016

Spelend elektriciteit ontdekken: Spektro

Een vriendin raadde me maanden geleden de set "Spektro starter" aan.
Vorige week deed ik hem dan eindelijk cadeau aan Mie Fantasie 


Ze is heel nieuwsgierig naar hoe alles werkt
en leert graag nieuwe dingen.
Dus probeer ik haar leerhonger te stillen
met dergelijke educatieve sets.
Toch wil ik haar niet te hard pushen
en let ik er op dat het een speels aanbod blijft.
Als ze het niet tof vindt,
zal ze het wel zeggen.
Maar dat was niet het geval.
Ze was laaiend enthousiast!
De eerste 3 dagen heeft ze nauwelijks iets anders gedaan
dan schakelingen uitgetest,
hoewel ze weer koorts had.
In het begin mooi volgens de handleiding,
maar eens ze het door had,
begon ze zelf ook te experimenteren.


De zeldzame momenten dat ze er niet mee speelde,
eigende Wielfreak het zich toe.
Hij volgde de handleiding niet,
maar kwam toch al proberend tot werkende schakelingen.
Wat ontzettend veel voldoening gaf, natuurlijk!

 Hier vloog het helikopterwieltje (onder zijn hand) net omhoog.

Een lampje laten branden,
een helikopterwieltje laten draaien en omhoog doen vliegen,
een muziekje laten afspelen,
een alarm doen afgaan,
of meerdere dingen tegelijk laten uitvoeren,
in serie of parallel.
En dat allemaal op 2 AA-batterijen.


Het is niet goedkoop,
- ik betaalde 44,95 euro in de Krokodil -
maar voor onze kroost was het zijn geld waard!

De doos is heel overzichtelijk,
de handleiding is gemakkelijk te volgen,
zelfs voor een kind uit het tweede leerjaar.

Als je kind interesse heeft in techniek,
is dit een echte aanrader!

Mie Fantasie riep na 3 dagen nog steeds:
"Dit is het aller-tofste cadeau dat ik ooit heb gekregen!"
Zalig, hè?  :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen