zaterdag 21 april 2012

Mijn machien

Hier is ze dan, EINDELIJK!  Mijn eigen naaimachien.  Vorige maand besteld en na dat lange wachten eindelijk hier thuis op mijn tafel:


Een Pfaff select 3.0 met ingebouwd dubbel transport.  Wegens "150 jaar Pfaff" is er net een speciale editie uit in beperkte oplage met een mooier cover-kleurtje (in plaats van dat roze) en met nog gratis 6 extra voetjes bij (heel speciale gevallen die ik wellicht nooit zal gebruiken).


Ik wou heel graag een mechanische en deze vond ik super simpel door de knoppen: elke steek heeft zijn eigen knop die je dan moet indrukken.  De lichte zijn gewone, de donkerblauwe zijn voor stretch-stof.  Om te wisselen tussen lichte en donkerblauwe kan je aan dat wieltje links draaien.


Ik kocht ze bij Van Rooy in Mechelen.  En nu gaan we dus eens in gang schieten.  Ik probeer dit hemdje te maken en piep hiervoor ook bij de heel uitgewerkte fotohandleiding van haar.  Ik ben benieuwd...

4 opmerkingen:

  1. Proficiat met je nieuwe naaimachine! Veel plezier ermee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En, tevreden van? Heb je het hemdje op deze gemaakt? :-D

    Onze leerkracht van de naaicursus zweert ook bij Bernina én bij Pfaff en soms nog meer bij de Pfaffs dan bij de overbekende Bernina's :-D.

    Zeg, met dubbel transport, wauw! Dat is soms écht wel superhandig, hoor!
    Ben dat met die knoppen wel niet gewoon. Ik zoek altijd direct naar de knoopsgatenknop. Haha, ik kan geen knoopsgaten maken, zonder :-D. Is dat nu met knop A, B en C dat je dat moet doen?

    Véél plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh, wat een mooi exemplaar! Ik heb de roze (van dezelfde winkel). Ben er super tevreden van! Je zal er nog veel geniet van beleven!

    BeantwoordenVerwijderen