zaterdag 25 juli 2015

Familiepark Harry Malter

Enkele jaren geleden raadde een vriendin me aan 
om eens naar het familiepark Harry Malter af te zakken met mijn kroost:
"Dat is echt ideaal voor kleine kindjes.  
Je moet niet wachten tot ze er te groot voor zijn."
Elke zomer vroeg ze me of ik er nu al geweest was
en telkens moest ik bekennen dat we er nog niet geraakt waren.
Nu onze jongste 2 is, vond ik het de tijd rijp om het eens te proberen.
En wow, nu zijn we er even enthousiast over:
wat een gezellig park!


Het is een kleinschalig familiepark en dat merkten we al direct aan de sfeer.
Iedereen is er ontzettend vriendelijk, zowel het personeel als de bezoekers.
Onze jongste werd gestoken door een wesp 
en prompt leende een vrouw ons haar tube insectenzalf om erop te smeren.
Eerder hadden wij ook al aan iemand anders onze zonnecrème uitgeleend
want ze was de hare thuis vergeten.

Het park is mooi ingericht met kabouterhuisjes 
waar je door de ramen naar binnen kan gluren.


Tussen de huisjes en rond de attracties wonen de dieren.


Die diertjes waren er niet alleen om te bezichtigen maar ook om te aaien:
we mochten bij konijnen, geitjes, hertjes, kleine biggetjes en zelfs bij de apen:
zalig!


Een ritje op een kameel was één van de hoogtepunten bij onze kindjes:


Om nog maar te zwijgen over de toffe attracties,
allemaal op kleutermaat:


een "aquaplay" in het echt: een parcours met verschillende bootjes.
Voor kinderen van 2 tot 6 jaar dus dat kwam net goed uit :-)
Dat hebben ze wel 6x gedaan, uiteraard telkens in een ander bootje :-)


een zweefmolen, heerlijk genietende gezichtjes!


een spiegelpaleis voor grappige familiekiekjes :-)


en dan de mega coole speeltuin, wat een paradijs!
 

Er was ook nog een mooie circusvoorstelling in een echte circustent.
Zalig om naar de verwonderde oogjes van onze kindjes te kijken
tijdens de hondenshow of de goochelacts.

Ja, we hebben genoten van onze dag!
Enig nadeel was dat er veel wespen waren.
en dat de grond er erg stoffig is 
zodat we verschrikkelijk vuile voeten in onze sandalen kregen.
Er zijn ook niet zo veel toiletten en luiertafels heb ik niet gezien
maar voor de rest is het een super gezellig park,
ideaal voor een daguitstap met kleuters. 

Tip: wij namen onze picknick mee 
en mochten onze frigobox in de auto laten staan
om hem pas 's middags te gaan halen:
zo moesten we er niet een halve dag mee rond sleuren.

Hier zien ze ons nog terug!
Wat een super tip van mijn vriendin.
Andere toffe uitstapjes die we al deden vind je hierboven onder "Buitendeur".
Hebben jullie ook nog zo'n geweldige tips?

3 opmerkingen:

  1. Zijn wij een paar jaar geleden ook nog geweest, de kabouterhuisjes waren er toen volgens mij nog niet. Eentje voor op de vakantieplanning, want het is daar echt wel tof he. Ik probeer iedere week een daguitstap te doen met de kinders (zonder papa), we gingen al naar Planckendael / de Zoo / picknick aan de molen / stadspark Turnhout en volgende week staat Hidrodoe op de planning.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij gingen dinsdag. Inderdaad super, behalve de 2 puntjes die jij ook aanhaalde (toiletten en grond)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh ziet er leuk uit! Moeten we ook eens testen!

    BeantwoordenVerwijderen