donderdag 16 juli 2015

Schattenzoektocht

Gedaan met regenen:
tijd om terug buiten te spelen!
Een toffe activiteit voor buiten is een schattenzoektocht.
Twee jaar geleden hebben we dat al eens gedaan
en onze kindjes spreken daar nog altijd over.
Hoog tijd om nog eens op schattenjacht te gaan!


Dus verstopte ik vandaag een "schat" in onze tuin.
De kinderen mochten ze zoeken aan de hand van schatkaarten.
Ik overhandigde hen een eerste schatkaart
die hen leidde naar een plek waar de volgende schatkaart lag, 
enzovoort.
Zo doorkruisten ze meermaals heel de tuin.  
Kwestie van hen wat beweging te geven ;-)

Aangezien ik niet zo goed kan tekenen,
was dat een extra moeilijkheidsfactor ;-)
(anders is het toch veel te gemakkelijk ;-))

Aan de hand van de foto's kan je mee genieten van de zoektocht:






 



 





"Als je het echt niet weet, kan je het altijd eens aan je zus vragen, hè."
"Toel," wist onze jongste direct te zeggen.
Toch iemand die mijn tekeningen kan ontcijferen ;-)








Ja, Wielfreak heeft de schat gevonden!!



De schat is een potje met 3 snoepjes erin: voor elk eentje.
Ik had hen nog nooit zo blij gezien om een snoepje ;-)
De zoektocht is toch zoveel leuker dan het resultaat.

7 opmerkingen:

  1. Supertof idee ! Ik moet met de kinderen in mijn klas het plan van de school leren, ik ga dit ook doen....!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke activiteit! Je ziet aan de gezichten dat ze het heel serieus nemen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel tof uitgewerkt 8 Jouw tekeningen waren toch zo slecht niet, de kinderen brachten het precies vlot tot een goed einde. Een spel met ook veel educatieve elementen. Samenwerken bevorderend !
    Ik weet niet of je het al gemerkt hebt maar mijn blog is verhuisd van adres. Dus als je voortaan niets wil missen misschien toch gaan volgen vie bloglovin' (zie zijbalk blog) . Ik ontmoet je ook daar (op het nieuwe adres) graag terug.
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.com (nieuw adres)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Els! Ik ben net gaan kijken en wou een reactie plaatsen maar het lukt me niet. Ik zoek nog uit hoe het wel werkt.
      Ik heb alvast jouw link in het lijstje hiernaast aangepast. Veel blogplezier!!

      Verwijderen
  4. Das een leuke! Ga ik ook eens doen met mijn bende.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Doe ik ook af en toe, ze vinden de tocht inderdaad altijd leuker dan het eindresultaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zag er super uit, en wat een leuk shirt heeft Pieter aan!

    BeantwoordenVerwijderen