maandag 5 mei 2014

A-lijn rok met tricotband

In mijn kast hangen bijna allemaal rokken die nog niet passen.  
Wacht, ik verbeter: 
rokken die niet meer passen maar die hopelijk vlug terug passen.
Nu ben ik ondertussen al 15 maanden aan het hopen dat ik opnieuw in die rokjes kan.
Mijn gewicht was enkele weken na de geboorte van mijn jongste al terug op het oude peil.
Maar die buik volgde niet.
Twee scheurtjes in mijn buikspieren (ontstaan vlak na de bevalling) gooiden roet in het eten.
Pas nu ze genezen zijn, mag ik eindelijk aan die buik gaan werken.

Een lang verhaal om te vertellen dat ik was uitgekeken op die enkele rokjes die wel nog pasten.
Ik moest dus dringend nog eens iets voor mezelf naaien!

En om dat buikje te verdoezelen,
koos ik uit "Allemaal rokjes" van Mme Zsazsa
de A-lijn met tricotband bovenaan.


Twee uurtjes naaien
en hij was klaar.
Euhm, klaar geweest, 
moest ik niet de tricotband binnenstebuiten aan de rok hebben genaaid.
Te vlug willen zijn, hè...
Gelukkig was het mooi weer vandaag
en kon ik buiten in het zonnetje alles lostornen.

Een uur later kon ik dan eindelijk manlief opdragen foto's van mij te nemen.






Stofje uit mijn stoffenvoorraad (stoffenspektakel 2012)
Boordstof: Den Depot
Patroon: A-lijn met tricotband uit "Allemaal rokjes"

5 opmerkingen:

  1. Superleuk! Ik zie zoveel leuke zelfgemaakte kledingstukken passeren de laatste tijd, dat ik denk dat ik ook maar eens een cursusje ga volgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk rokje, leuke stof en volgens mij zalig om te dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi stofje,leuke rok. Jammer dat je zoveel moest lostornen. Maar in het zonnetje zien we er niet zo vanaf hé. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk rokje! En van je foutjes leer je he, volgende keer nog sneller!

    BeantwoordenVerwijderen