woensdag 30 juli 2014

Allemaal beestjes - 't Struisvogelnest Lier

Vanmiddag vertrokken we met de fiets naar de kinderboerderij 't Struisvogelnest in Lier.
In een half uurtje waren we daar, altijd rechtdoor langs de Netedijk.
Het was bovendien perfect fietsweer: 
geen wind, geen zon, geen regen en niet te warm of te koud.
Toen we de toer van de diertjes deden,
begon het hevig te waaien.
En je kan het al raden:
op de terugweg mochten we aardig trappen:
sterke tegenwind en een zoon van 17 kg achterop.
Een dikke 3 kwartier later zag ik zo rood als een tomaat!
Pfieuw!

Maar het was toch de moeite om er eens naartoe te rijden.
De kindjes waren er al op schoolreis geweest
maar voor mezelf was het de eerste keer dat ik er kwam.
Naast struisvogels hebben ze daar koeien, paarden, pony's, ezels,
emoes, schapen, geiten, bijen,
kalkoenen, pauwen, konijntjes, cavia's (pasgeboren cavia's)
en wellicht vergeet ik er nog een paar.
Ook springkastelen en terrasjes met pannenkoeken en ijs werden gespot.

Maar genoeg gebabbeld,
de foto's nu:



"paajd"

spontane zussenknuffel, tot grote verbazing van Mie Fantasie



puur toeval, wat een geluk!


de ontdekking van de dag: met een tak kan je op de grond tekenen

het nestje cavia's



 Een koeienspringkasteel,
echt iets voor zoonlief wiens lievelingsdieren koeien en olifanten zijn.
Hij was laaiend enthousiast.

Afgelopen zondag had hij al een inwijding in de koeienwereld gekregen
van mijn nonkel op de boerderij.
Er was net een kalfje geboren 
en we mochten op kraambezoek komen:






Wij hebben nu al 3 kinderboerderijen gedaan,
die van de Averegten en het Rivierenhof staat ook al op ons palmares.

De vakantie is ondertussen al halfweg.
Ik heb net op de website van Uit met Vlieg nog wat ideeën op gedaan.
Hebben jullie nog toffe uit-tips?

 

4 opmerkingen:

  1. Ooooh, Nele is ook absoluuuuute fan van koeien! Ik dacht al dat ik de enige was met een kind met zo'n 'apart' lievelingsdier ;-). Trouwens, ook de 'foontantjes' (olifantjes dus :-D ) zijn populair bij Nele :-D.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat ziet er erg leuk uit. Daar ben ik nog niet geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk daar hé, wij zijn daar vorig jaar geweest met de zoon zijn 6de verjaardag en ik denk dat we er nu naartoe gaan met de dochter haar 4de verjaardag in september.
    Zijn dat nu geen babykonijntjes? Zit al een tijdje naar die foto te turen en ik zie precies 2 lange oren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, het zijn konijntjes! Straf, zeg, dat ik dat niet had gezien! Er liepen grotere cavia's in dat hok dus ik ging er vanuit dat de kleintjes ook cavia's waren. Nu zie ik ook die oren, amai, wat een flater ;-)

      Verwijderen