vrijdag 14 december 2012

Poppenslaapzak en poppenluier

Nog zo'n 5 weken en dan hebben we hier weer een klein "boeleke".  Ik kan het nog altijd niet geloven en tegelijk ben ik super nieuwsgierig.  Wordt het een broertje of zusje?  Op wie gaat het lijken?  En hoe gaan de grote broer en zus erop reageren?  Spannend!!

Ik denk dat de kindjes wat meer dan anders met de poppen gaan spelen.  "Het leven zoals het is" naspelen.  En moest het niet uit henzelf komen, dan zullen volgende maaksels het wel aanwakkeren.  Ik maakte namelijk een poppenslaapzak en 2 poppenluiers.  Dat krijgen ze dan als cadeautje als de baby er is.


Voor de luiers gebruikte ik een tetradoek.  Ik maakte een grote versie voor de Ikea-pop en een kleine voor de baby Annabel.  Dat zijn hun lievelingspoppen en dan hebben ze er elk eentje.  De sluitingen zijn van velcro.


Inspiratie en een werkbeschrijving haalde ik bij Oon en ik piepte ook even hier


Voor de poppenslaapzak paste ik haar patroon aan zodat onze grote bruine pop er ook in kon.


Voor de allereerste keer zette ik zelf een rits in.  Het is er wel aan te zien, maar het is toch maar voor de kinderen, die kijken niet zo nauw.


De stof kocht ik afgelopen zomer op de markt hier in Duffel en de rits vond ik in de kringloopwinkel.


Ik heb er langer over gedaan dan gedacht want uiteraard mochten onze kleine kapoenen het nog niet zien en 's avonds durft zo'n dikke buik al wel eens in de weg zitten om nog te kunnen naaien.  Maar het is af geraakt!
Onze poppenmoeder en poppenvader, alias grote zus en grote broer in spé, zullen tevreden zijn!

6 opmerkingen:

  1. Nu kan de pop zalig slapen..mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, knap!
    Nog 5 weken....zoooo spannend :)
    heb je er al genoeg van? Zo'n gekke dikke buik gaat toch in de weg zitten.
    Nou, nog even volhouden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als de oudste 2 zich rustig houden, is het best nog te doen. Nog even genieten van die laatste zwangerschap! :-)

      Verwijderen
  3. Wat leuk zeg. en ik kijk mee uit naar het nieuwsover je babytje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk ! Ze gaan zich helemaal betrokken voelen met het kleintje erbij. We kijken samen met jullie uit naar de nieuwe spruit. Spannend !

    BeantwoordenVerwijderen