donderdag 21 mei 2015

De eerste communie: thema-decoratie, het kleed en de foto's

Deze maand deed Mie Fantasie haar eerste communie.
Maanden op voorhand waren we daar al mee bezig,
Mie Fantasie in haar hoofd
en ik in de praktijk.
Ik pinde erop los om ideetjes op te doen,
uiteraard "in het verborgene" want half de familie volgt mij op pinterest.
En daar ontdekte ik de mogelijkheden van taartonderleggers,
ofte "doillies".
Niet alleen had ik toevallig nog een mega voorraad liggen
van zo'n papieren onderleggertjes voor de engeltjes van eind vorig schooljaar
(doet dit u er ook aan denken dat u dringend werk wil maken
van dank-voor-het-fijne-schooljaar-cadeautjes?  Dit geheel terzijde ;-)) ,
die doillietjes pasten ook helemaal in de sfeer van de communie:
Mie Fantasie wou een wit kleedje "waarmee ze kon draaien"
en ze koos een heel romantisch prachtkleed
(waarvan straks de fotootjes volgen).
Aangezien die doillies ook iets romantisch uitstralen en wit zijn,
was het thema voor haar mooiste dag gekozen.

Dus zette ik me aan het knutselen met de doillietjes.


De uitnodiging is een A4 in de helft doormidden geknipt en dan in drie gevouwen
met binnenin de tekst en aan de buitenkant een doillie er rond geplakt.
In dezelfde kleur (paars, de rechtse foto is het meest realistisch) kocht ik ook enveloppen.
De menu is een doillie met daarop in sierlijke letters de gangen geschreven (in hetzelfde paars).
Die legde ik op elk bord.  Iedereen vond het ontzettend origineel.
Bloempjes pronkten in een glazen yoghurtpot
met er rond hetzelfde paarse papier en daarop een doillie gekleefd.
Daarvoor maakte ik handig gebruik van mijn lijmpistool.

Allemaal in dezelfde romantische sfeer als haar kleedje.
Haar jurk die ze zelf gekozen heeft.
Ze wist op voorhand wat ze wilde: 
een wit kleedje waarmee ze kon draaien.
En dat vond ze ook.








De foto's maakte ik zelf.
Dat was niet zo simpel want ik vond geen babysit voor onze andere 2 pagadders.
Dus maakte ik een ingevlochten vlecht bij dochterlief,
stak er fijne gipsbloemetjes in,
om vervolgens naar het park te trekken
met een prachtig uitgedost communicantje,
een buggy waarin ik de jongste vast gespte
en een hele lading boeken om die kindjes twee uur zoet te houden.
(die hadden overigens hun slechtste kleren aan)


Wielfreak wou ook eens poseren ;-)


Het is allemaal goed gekomen:
de foto's,
en het belangrijkste: de dag zelf.
Het was een zalige dag met stralend weer,
we hebben er echt van genoten!



In de kerk was er een fotograaf 
en mochten we zelf geen foto's nemen.
Ik ben al benieuwd naar zijn foto's, 
dan kan ik een album maken
van Mie Fantasie haar eerste communie,
waar ze al jarenlang naar uitkeek.
En het was de moeite om naar uit te kijken:
zo'n prachtige dag!

7 opmerkingen:

  1. Wauw prachtig!
    Ze straalt echt in haar jurkje en wat een leuke decoraties! Ik heb ongeveer dezelfde dingen gepind voor de dochter eventueel, maar die haar communie is pas over 3 jaar, dus kan nog veel veranderen haha ;-)

    Ik heb het er idd voor gedaan dat de knoopjes van zijn hemd zo goed matchen bij de broek :-)
    Ik had in eerste instantie de knopen van de broek meegenomen voor het hemdje, maar er niet over nagedacht dat dit wel eens te groot zou kunnen zijn, ik had dus heel veel chance dat het plaatselijk fourniturenwinkeltje hier in de buurt DE knoopjes had :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is ze mooi, wat zijn jullie allemaal mooi. Proficiat met je communie Lena!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat een prachtige jurk ! Mooi feest heb je er van gemaakt. Mooi in thema met de doilies ! Jullie zagen er allen schitterend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een werk heb je er in gestoken, super! Jullie straalden allemaal. Nog een dikke proficiatmet je communie Lena!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En die verborgen borden, ik gebruik die nu ook heel vaak, maar wel jammer dat je zo minder geïnspireerd wordt door anderen vind ik :-)

      Verwijderen
  5. Proficiat!
    Liefs, Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen