dinsdag 19 mei 2015

Het autohemd

Onze Wielfreak vindt hemden saai.
Hemden met ruitjes, stipjes, toffe streepjes of andere leuke patroontjes,
ik krijg ze hem niet verkocht.
Nu wou ik dat hij er voor de communie van zijn zus wel eentje droeg. 
Maar nergens vonden we een naar zijn goesting.
Gelukkig kan ik naaien
en gelukkig had ik nog een tof autostofje liggen,
ook al had ik eigenlijk geen tijd. 
Maar een hemd naaien gaat me steeds vlotter af
dus eigenlijk stak het al bij al nog vlug in elkaar.
Ikke content,
Wielfreak content,
én mooi :-)




Net als vorige keer gebruikte ik het patroontje Lenni uit de Ottobre 6/2012.
En ook deze keer was de kraag volgens het patroon te kort
maar mij foppen ze geen twee keer:
ik had al aan weerszijden vijf extra centimeters ingecalculeerd 
zodat ik geen extra kraag moest maken.
Ik maakte korte mouwen en zoomde het recht af in plaats van met boogjes.
Alles om snel klaar te zijn.

 



3 opmerkingen: