woensdag 9 mei 2012

Ik lees

Ik lees terug fictie.  Dát is lang geleden!  Maar dankzij haar kreeg ik er terug goesting in.  Dus liep ik de handwerkboeken in de bib straal voorbij - moeilijk! - en stortte me op de fictie-rekken. 

En dit is de eerste geworden: "De eenzaamheid van de priemgetallen" van Paolo Giordano.


Het boek leest traag: aan de hand van allerlei details en gedachtegangen komt het verhaal zo erg realistisch over.  Soms kan ik me daaraan storen, maar hier paste het perfect bij het verhaal.  De levenswegen van twee einzelgängers - een jongen en een meisje - kruisen elkaar.  Worden ze soulmates?  Worden ze een koppel?  
Toch leest het boek vlot dankzij de korte hoofdstukken.

Ik raadde mijn man het boek aan maar hij heeft het na enkele hoofdstukken weggelegd wegens te deprimerend.  Dat vond ikzelf niet zo bepalend.  Ik apprecieerde het vleugje humor hier en daar en vond toch voldoende spanning in het verhaal zitten om telkens verder te lezen.  Zo erg zelfs dat ik er op elk vrij moment van de dag in begon te lezen: nog vlug een hoofdstukje in bed, eentje op toilet en zelfs tijdens het eten (shame on me!)

Best wel een aanrader! 
En ondertussen heb ik de smaak van het lezen te pakken: weeral een verslaving erbij ;-)

5 opmerkingen:

  1. Die staat al een tijdje op mijn lijstje. Ik heb 2 lijstjes, 1 voor boeken die ik alleen eens wil lezen en 1 voor boeken die ik wil kopen (of krijgen). :p Maar eerst nog 2 andere lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat vond ik echt zo'n zalig boek! Hier wordt al een tijdje niets meer gelezen, maar wacht, als het zonnetje begint te schijnen. Niets heerlijker dan met een boekje in de zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha, heb me ook al zo dikwijls voorgenomen om terug te beginnen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. en direct ne goeien boek eruit gekozen ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij zit het in de lucht, ik ben ook net weer begonnen met lezen en moet dus dus kiezen tussen creatief doen of een boek....van allebei een beetje dus! dit boek staat ook nog op mijn lijst.

    BeantwoordenVerwijderen