donderdag 29 november 2012

Onze kleine zwarte piet

Sinds gisteren kon mijn kleine meid eindelijk terug naar school en vandaag werd dat al leuk gevierd met een heus "zwarte pieten-feest" voor alle kleuters.  Die mochten allemaal verkleed als zwarte piet naar school komen om dan de hele voormiddag typische zwarte pieten-opdrachten te doen (zingen, klimmen, dansen, ...)
Maar dus moest ik voor ons meisje nog aangepaste accessoires voorzien.  Dat werden een pietenmuts en een witte kraag. 


Inspiratie voor de pietenmuts haalde ik hier.  Ik knipte eigenlijk gewoon een cirkel die dubbel zo groot was als de omtrek van haar hoofd, naaide die om en liet een randje van zo'n 2 cm om daarin de rek te doen.
Ik gebruikte blinkende katoen van het stoffenspektakel.
De gele pluim naaide ik er vast op, kwestie van ze niet te verliezen.


 

Voor het kraagje naaide ik aan weerszijden van een kantje stukjes velcro zodat het mooi bleef vasthangen en toch gemakkelijk terug los kon.


Op het hoofd gezien viel de muts een beetje klein uit, maar dat kon ik pas vanmorgen vaststellen. 
Volgende keer moet ik ze dus toch wat groter maken.



En zoals het echte pieten betaamt,
kon ook onze kleine zwarte piet het niet laten
om uit de schouw te kruipen ;-)

3 opmerkingen: