zondag 15 juli 2012

Mijn vakantiegevoel: de plantentuin van Meise

Eigenlijk had ik deze week niet echt een vakantiegevoel.  Mijn meisje was ziek (3 dagen hoge koorts) en de dag dat ze koortsvrij was, had haar broertje het zitten.
Gelukkig hadden ze tussen de Perdolan en de Nurofen door toch nog mooie momenten.


Verder was ik deze week even in shock omdat onze 3 kippen 's ochtends dood lagen: de kop afgebeten, waarschijnlijk door een vos.  Vorig jaar in juni waren het nog zo'n schattige kuikentjes onder de vleugels van moeder-kloek...


Ja, daar moet ne mens even van bekomen, van zo'n gruwelijk dierengeweld.  Zelfs ons dagelijks ritueel van etensresten verzamelen en eitjes gaan rapen met de kindjes zijn we kwijt.
De dochter wou de dode kippen zien.  Ik twijfelde of dat wel een goed idee was, of ze er geen trauma (lees: nachtmerries) zou aan overhouden.  1 kip zag er gewoon uit alsof ze sliep dus die heeft ze dan mogen zien.  Ze had anders "totaal geen idee van dood", zei ze zelf.

Dus ja, 't is niet altijd rozengeur en maneschijn...
Maar kom, we zullen dan eens wat vakantiegevoel van vorig jaar opsnuiven, toen ik nog niet actief was in blogland.
Toen bezochten we in juli de plantentuin van Meise.  
't Is daar best schoon.  En groot.  Heel groot, zelfs uitgestrekt.  En eigenlijk is er niet zo heel veel speciaals te zien.  Behalve dit dan:










We gingen er naartoe met de bedoeling onze jongste op zo'n waterlelie te fotograferen.  Maar daar wisten ze ons te vertellen dat dit slechts 1 bepaalde dag per jaar kan en dan nog door een ingehuurde fotograaf...  Ach ja, hij zou waarschijnlijk toch niet zijn blijven stilzitten ;-)




Moest u nu toch nog geïnteresseerd zijn om de plantentuin in Meise te bezoeken, doe dit dan zeker op een koude en vooral erg bewolkte dag.  Een groot deel van wat er te zien is, bevindt zich namelijk in de serre en daar was het stikheet (ook al was het weer bij ons bewolkt).  Verschillende mensen werden misselijk en/of draaierig!  Liters water drinkt ge daar (zelf te voorzien).
En doe vooral uw beste stapschoenen aan en voorzie al uw kinders onder de 6 jaar van een buggy/draagdoek/bolderkar.


Mijn vakantiegevoel is een initiatief van Mamarina
Meer "mijn vakantiegevoel" bij Een huis in de straat, @ Yane, Sweet Sienna Hope, Miss Creatuurtje, It's Miek, Elise's blog, ... 
De volledige lijst vind je bij Mamarina.

8 opmerkingen:

  1. Hè, geen fijne week voor jullie! Ik hoop voor je dat de komende week leuker zal zijn.
    Je hebt in ieder geval een goede slecht weer tip gegeven! Daar hebben we nu tenminste wat aan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie herinneringen! Hopelijk zijn ze snel beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei het begin is inderdaad minder nieuws voor jullie. Hopelijk zullen de komende weker er beter uitzien!
    En die tuin ziet er inderdaad groot en ongelofelijk mooi uit. Daar wil ik nog wel eens naartoe gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondanks de zieke kindjes toch een superleuke en koddige eerste foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uwen dokter is de max, ik lig hier in een deuk (al kon jij er vast minder om lachen, hopelijk is alles snel ok)
    En zo een veldje dode kippen, eng hé, als kind heeft de hond van onze buren bij ons thuis eens een slagveld aangericht en ik had er inderdaad nachtmerries van), anderzijds leren kinderen door het verlies van huisdieren ook wel met de dood omgaan.
    De plantentuin is inderdaad een goede tip voor regenweer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die eerste foto is SUPER! Heerlijk toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het kan nu alleen maar beter worden toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zielig van die kippen zeg :( kan me voorstellen dat je daar van geschrokken bent. Zo zielig. rotvossen!
    Binnen tuinen zijn altijd mooi en leuk met kindjes doen wij ook vaak :) het is een leuk en goedkoop dagje vermaak.
    liefs elise

    BeantwoordenVerwijderen