zaterdag 12 december 2015

Heerlijk gezond recept van Jamie Oliver: quinoa-salade met mango, avocado en feta

Elke zaterdagochtend blader ik eerst door de recepten van De Standaard Magazine
alvorens ik de krant zelf lees.
Als ze interessant zijn, scheur ik ze uit 
en bewaar ik ze in een map
om ze later zelf te bereiden.
Vandaag was een hoogdag want heel het magazine was gewijd aan eten.
met ingrediënten die ik toevallig allemaal in huis had.
Bovendien was het al lang geleden dat we nog eens quinoa hadden gegeten
omdat de kindjes dat niet lusten.

Het resultaat was om duimen en vingers af te likken.


Ik had het recept helemaal gevolgd,
behalve het spek had ik achterwege gelaten want dat eten we zelden
(en dat vond ik er eigenlijk ook niet echt bij passen).
Ook manlief vond het heerlijk.
De kindjes knabbelden aan een stuk maïs en aten mango met brood,
gelukkig maar; des te meer van die lekkere salade was er voor ons.

Ik hou van dergelijke nieuwe ontdekkingen
en hoop dit gerecht nog vaak op het menu te kunnen zetten.
Hou jij ook van nieuwe recepten
en scheur jij ze ook uit magazines om ze nadien zelf uit te proberen?


3 opmerkingen:

  1. De beste recepten zijn niet die uit de tientallen kookboeken die ik al kocht, maar uitgescheurd uit boekskes en reclamefolders.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt wel, ik heb hier ook al 1 kookboek liggen waarvan ik denk: "wat een ramp". Leve de boekskes! :-)

      Verwijderen
  2. Ik vind het heerlijk om nieuwe recepten uit te proberen! Ik moet bekennen dat ik nog nooit quinoa geproefd heb :O

    BeantwoordenVerwijderen